Wol

voor jouzelf van onszelf

Wol was in de vroegere jaren van de wielersport het ultieme materiaal voor de beste shirts en broeken.
Die tijd lig ver achter ons, of toch niet?
Wij kennen allemaal merino wol welke vaak ook gebruikt wordt voor het maken van retro shirts.
Deze wol is 100% natuurlijk maar door de manier van productie (schapen welzijn) en de locaties van productie moet je wel vraagtekens zetten bij de duurzaamheid.

Nu hebben wij in Nederland heel veel schapen en die worden ook allemaal geschoren de wol die daarbij vrijkomt gaat in het gunstigste geval in de productie van laagwaardige producten maar meestal gaat het de verbrandingsoven in.

Hoe kunnen wij deze wol geschikt maken voor hoogwaardige sportkleding?
Dat is een machtig interessante vraagstuk en daar moeten wij iets mee.
Daarom werken wij samen met diverse partijen in de keten om de oplossingen te ontrafelen.

Wij verwachten voor het einde van dit jaar al met een aantal producten te komen waar Nederlandse en Duitse wol in zijn verwerkt.
Tot die tijd is het wol schap nog erg leeg in onze showroom (en ook nog geen natuurvol broeken 🙂 )